بلاگ

رمز یک استیک مغز پخت، استفاده از بیفتک کوب!

آیا میدونستید استیک یک غذای فرانسوی محسوب می‌شود؟ فرانسوی‌ها برای بهتر پخته شدن استیک از ابزاری به اسم بیفتک کوب یا در انگلیسی tenderizer استفاده می‌کنند تا گوشت را به میزان مورد نظر نازک و سپس سرخ کرده و یک غذای فوق العاده خوش‌طعم طبخ نمایند.

بیفتک کوب ها اغلب به دو صورت مربع و گرد موجود هستند، جنس آن ها از آلومینیوم یا استیل و گاهی چوب می باشد که از نظر بهداشتی کاملا مطمئن هستند و به دلیل مقاومتی که دارند نمی شکنند، این ابزار آشپزی قابل استفاده در خانه یا رستوران ها می باشد. طراحی این وسیله به گونه ای است که وقتی برای گوشت از آن استفاده می شود، حسابی آن را نرم می کند که این موضوع برای مغز پخت شدن گوشت بسیار حائز اهمیت است. برآمدگی های کف بیفتک کوب الماس گونه می باشند که به باز کردن بافت گوشت کمک می کند، این برآمدگی ها به صورت منظم طراحی شده‌اند.

 

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که تا چه میزان باید گوشت را با بیفتک کوب، کوبید؟

اساتید آشپزی معتقد هستند که این موضوع کاملا به سلیقه شما بر می‌گردد، تنها لازم است به خاطر داشته باشید که در شروع کوبیدن ضربه دست سنگین به کار نبرید چون ممکن است گوشت متلاشی شود، همچنین آنها توصیه میکنند تا گوشت را داخل کیسه فریزر قرار دهید و سپس اقدام به کوبیدن آن نمایید تا آشپزخانه شما کثیف نشود! پس از چند بار کوبیدن گوشت، ضرب دست مناسب را پیدا خواهید نمود و در کمتر از یک دقیقه گوشت با بافت نرم و نازک شده خواهید داشت. چنانچه فرصت کمتری برای سرخ کردن و یا گریل کردن داشته باشید، بهتر است گوشت را نازک تر نمایید. از یاد نبرید که استیک نازک شده با بیفتک کوب یک غذای سریع برای سرو در مهمانی‌های کوچک محسوب می‌شود.

یک نکته بسیار مهم، ادویه ها را پس از کوبیدن گوشت به آن اضافه کنید و چنانچه تمایل دارید گوشت را مرینیت نمایید نیز بهتر است پس از نازک کردن آن اقدام به مزه دار کردنش نمایید.

بیفتک کوب چوبی بهتر است یا فلزی؟

طبیعتا بیفتک کوب چوبی برای افرادی که ضرب دست سنگینی دارند توصیه میشود اما به خاطر داشته باشید که از نظر بهداشتی، ابزار آشپزخانه بهتر است از جنس فلز باشند و بیفتک کوب‌های چوبی ممکن است به خوبی شسته نشده و باکتری‌های گوشت در مولکولی ترین بخش های آن باقی بماند. در فروشگاه ما می‌توانید مناسبترین جنس بیفتک کوب را تهیه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.