بلاگ

فواید و خواص گوشت گوسفند برای بدن

فواید گوشت گوسفند بیشمار است؛ گوشت گوسفند از اقلام پرمصرف در سبد غذایی خانواده های ایرانی است.

این ماده مغذی بسیاری از مواد مورد نیاز برای بدن را تامین می کند.در این مطلب با چند مورد از فواید و خواص گوشت گوسفند آشنا می شویم:

ازآنجایی‌که هر ۱۰۰ گرم گوشت قرمز دارای ۲۴۳ کیلوکالری انرژی است؛ بنابراین این ماده غذایی یک منبع خوب انرژی به‌شمار می‌‎رود. در این صورت مصرف آن موجب بالارفتن انرژی بدن و تأمین انرژی موردنیاز بدن می‎شود.

 

کاهش فشارخون:

یکی از فواید گوشت گوسفند کاهش فشارخون است. ازآنجایی‌که گوشت قرمز دارای مقادیر بسیار بالایی از پتاسیم و مقدار اندکی سدیم است؛ بنابراین با مصرف آن می‎توان به کاهش فشارخون کمک کرد. همچنین از بروز سکته ناگهانی جلوگیری می‌کند.

 

پیشگیری از بروز کم‌خونی:

کمبود گلبول‌های قرمز در بدن موجب بروز کم‎خونی می‎شود. با مصرف گوشت قرمز میزان گلبول‎های قرمز خون افزایش می‌یابد که موجب بهبود اکسیژن‎ رسانی به سلول‎های بدن و مانع از بروز کم‎خونی می‎شود. در حقیقت ویتامین B12 موجود در این گوشت موجب بالابردن گلبول‎های قرمز خون و مانع از بروز کم‌خونی می‌شود.

 

تقویت مغز:

از فواید مصرف گوشت گوسفند می‌توان به تقویت مغز اشاره کرد. گوشت قرمز حاوی مقدار فراوانی فسفر است که برای پیشگیری از بروز پوکی‌استخوان در بدن و برای فعالیت‌های مغزی بسیار تأثیرگذار و مفید خواهد بود.

 

مفید برای خانم‌های باردار:

ازآنجایی‌که گوشت گوسفند از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌‎کند؛ بنابراین مقدار بالای آهن در بدن مانع از بروز نقص مادرزادی می‌گردد و آهن موجود در بدن مادر به جنین منتقل می‎‌شود و موجب رشد صحیح و مناسب آن خواهد شد که البته نباید زیاده روی کرد

حفظ سلامت چشم و سیستم عصبی:

این ماده غذایی با داشتن مقداری ریبوفلاوین به حفظ سلامت سیستم عصبی و چشم کمک فراوانی می‎کند. ریبوفلاوین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مانع از بروز زخم‌های دهانی و لب‌های ترک‎خورده خواهد شد

ویتامین های موجود در گوشت:

گوشت قرمز منبع خوبی برای ویتامین B, D محسوب میشود.ویتامین D برای سلامت استخوان و دندان و پیشگیری از راشیتیسم و.. و ویتامین B که شامل کل خانواده این ویتامین از جمله ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ویتامین B6، و ویتامین B12.

آهن ,روی(زینک) , اسیدهای چرب امگا3 , سلنیوم همونطور که توضیح دادیم گوشت قرمز منبع بسیار خوبی برای ویتامین‌ها و مواد مغذی است که فواید بسیاری برای بدن به همراه دارند که بصورت تخصصی‌تر در مقالات دیگر بررسی میکنیم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.