بلاگ

هضم کدام گوشت راحت‌تر است؟

اول از همه باید بهتون بگیم که ارزش غذایی خوراک‌های مختلف از میزان خواص مفیدشون تشخیص داده می‌شه از همین جهت با اینکه مواد مفید بسیار زیادی در طبیعت وجود داره، گوشت نسبت به اونها ارزش غذایی بالاتری داره!

ویژگی‌ عمومی گوشت‌ها

حتما شنیدید که هنگام بیماری عموما توصیه می‌شود به بیمار گوشت ندهند! دلیل اصلی این موضوع این است که هضم گوشت برای دستگاه گوارش سخت است. اما بسیاری از پزشکان معتقد هستند در بیماری‌هایی که انرژی بدن را برای مبارزه می‌گیرند، نیاز به تقویت بیمار از طریق رساندن پروتئین و سایر خواص گوشت به وی است و یک سوپ مقوی می‌تواند در بهبود شرایط کمک شایانی بنماید.

از طرفی در طب سنتی بیان شده که مزاج گوشت گرم است، بنابراین حتما در نظر بگیرید که افراد گرم‌مزاج باید کمتر گوشت مصرف کنند و البته گوشتی که برای مصرف ذبح می‌شود، در برخی شرایط خاص گرم‌تر هم می‌شود! دام هر چه جوان‌تر، چاق‌تر و پرتحرک‌تر باشد، گوشت آن گرم ‌تر خواهد بود و هرچقدر رنگِ آن تیره‌تر باشد، مزاج آن گرم‌تر می‌شود.

گوشت گوسفند

برای مزاج انسان بهترین نوع گوشت، گوشت گوسفند است. گوشت بره‌ای که کمتر از ۶ماه داشته باشد، از گوشت گوسفند هم مرغوب‌تر است. در هر صورت برای مصرف گوشت، قسمت راسته یا سردست یا دست و سینه گوسفند از ناحیه ران بهتر است.گوشت گوسفند

این نوع گوشت نسبت به انواع دیگر گوشت‌ ها، به‌راحتی هضم می‌شود و به اصطلاح دستگاه گوارش را اذیت نمی‌کند. داخل گوشت گوسفند نرم‌تر است و تری بیشتری هم دارد.

گوشت بز

اگر اهل ورزش نیستید این گوشت به شما توصیه می‌شود! اگر بز ۶ماه یا یک سال داشته باشد، گوشت آن از نظر کیفیت و خواص شبیه گوشت گوسفند است. گوشت بزغاله نسبت به بز لطافت بیشتری دارد و خون لطیف‌تری تولید می‌کند. به افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند، توصیه می‌شود گوشت بره زیر ۶ماه یا گوشت بزغاله مصرف کنند.

گوشت کبک

اگر دنبال افزایش وزن هستید از این گوشت مصرف کنید! گوشت کبک طبع گرم و خشک دارد و مصرف زیاد آن ممکن است ایجاد یبوست کند. این گوشت‌ ببافت بسیار لطیفی دارد و طی چند سال اخیر با آگاهی از خواص مفید گوشت کبک، عده بیشتری نسبت به مصرف آن علاقه نشان می‌دهند. گوشت کبک ارزش غذایی بالایی دارد و خون زیادی تولید می‌کند.

گوشت بلدرچین

اگر به دنبال پوستی نرم هستید بلدرچین مصرف کنید! طبع بلدرچین هم درست مثل کبک گرم و خشک است. گوشت بلدرچین ارزش غذایی زیادی دارد و مصرف آن به تندرستی کمک فراوانی می‌کند. مصرف گوشت بلدرچین همراه چاشنی‌های ملس یا شیرین مثل آلو، رب انار، شکر و سکنجبین توصیه‌ می‌شود. البته مصرف بیش از حد و دائمی گوشت بلدرچین سردرد ایجاد می‌کند و بهتر است به صورت کبابی طبخ نشود.

گوشت شتر و شترمرغ

اگرچه به توصیه پزشکان مصرف بیش از حد گوشت شتر و شترمرغ ممنوع است ولی فوایدی هم دارند. مزاج گوشت شتر گرم است و برای افرادی که مزاج سرد و تر یا غلبه خلط بلغم دارند، مفید است. گوشت شترمرغ هم طبع گرم و خشک دارد و فاقد کلسترول است، بنابراین به افرادی که چربی یا کلسترول خون دارند، مصرف گوشت شترمرغ توصیه می‌شود. برای بهتر شدن طعم آن می‌توان گوشت شترمرغ را با گوشت گوسفند چرخ کرده و با آن غذا تهیه کنید.

گوشت میگو

میگو نسبت به سایر جانوران دریایی که عموما طبعی سرد و تر دارند، طبعی گرمتر دارد و مصرف آن در وعده‌های غذایی جا افتاده و طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است! اگرچه که پزشکان توصیه زیادی در مصرف میگو دارند اما باید بدانیم هضم میگو سنگین است، بنابراین افرادی که دچار مشکلات سوءهاضمه هستند باید از مصرف گوشت میگو خودداری‌کنند.

در جمع‌بندی این مقاله از شما خوانندگان عزیز دعوت می‌نماییم تا هنگام تهیه گوشت مورد نظر خود از کارشناسان ما در گوشت بقایی راهنمایی بگیرید تا در خصوص فواید گوشت‌ها شما را راهنمایی کنند و همچنین با تهیه گوشت‌های آماده به طبخ، زمان کمتری را برای تهیه غذا سپری نمایید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. حتما به منوی اصلی مراجعه کرده و از فروشگاه گوشت بقایی بازدید نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.